Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
Wrzesień 23, 2017, 11:01:10 am

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Dyskusja ogólna / Odp: Pomysł na kapslownice pneumatyczną (prosty projekt totalnego laika)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez D-molka dnia Kwiecień 18, 2017, 12:18:33 pm »
Zacznę tym razem od końca ;)
Tak, to cudo to filtroreduktor i coś takiego w zupełności Ci wystarczy.

Jeśli chodzi o zawory to na rynku jest ich mnóstwo. Jedyne czego musisz szukać to zaworu mechanicznego 5/2 monostabilnego. Rodzaj sterowania (czy to będzie przycisk - jak na filmiku - czy dźwignia, czy pedał) nie ma większego znaczenia, wybierz wedle uznania. Możesz posiłkować się tym http://zawory.info.pl/

Wiadomo, że ciśnienie (i jednocześnie siłę) dobierzesz raczej doświadczalnie. Siłownik 32 pozwoli Ci na operowanie siłą rzędu 10 - 65 kg. Jeśli Ci to wystarczy to nie ma tematu. Jeśli uznasz, że potrzebujesz większy to skontaktuj się z producentem - bez problemu i jakichś dopłat powinni Ci zrobić większy siłownik z gwintem takim jak 32.

Dziękuję i ciesze się, że mogłem pomóc. Cydru z przyjemnością skosztuję ;)
22
Dyskusja ogólna / Odp: Pomysł na kapslownice pneumatyczną (prosty projekt totalnego laika)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez prokurator dnia Kwiecień 14, 2017, 05:57:19 pm »
Na początku chciałbym wyrazić głębokie uznanie dla Pana, i Pana wiedzy. Wręcz brawurowe żonglowanie doświadczeniem z tej dziedziny sprawiły że wszystko stało się dużo prostsze. Widać, że jest Pan oblatany w temacie. Jeszcze raz wielkie ukłony w Pana stronę. O ile nie zapomnę, (ale może Pan będzie pamiętał, jak to opanuję do jesieni, wysyłam Panu, kilka butelek zakapslowanego cydru).

Wybór siłownika faktycznie może i za lichy, wezmę większy :) - problemem jest to, że siłownik 32mm miał tłok z gwintem M10. A tak się akurat składa, ze głowica kapslownicy jest również potraktowana takim gwintem. W siłownikach 50x200 zakończenie tłoczyska to gwint zewnętrzny M16x1,5 ale może faktycznie lepiej skombinować jakąś redukcję niż "wygiąć" podczas pracy siłownik.

Założenie 200N to taki hm.... tylko teoretyczne pytanie. Myślę że trzeba to doświadczalnie potraktować, do momentu w którym nie zamknie prawidłowo. Choć mam kapslownicę młotkową (uderza się młoteczkiem) delikatnie bez większych napięć. Więc 20 kg wydaje się być możliwe przesadą.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ten zawór ręczny z "guzikiem" 5/2- można prosić o jakiś model - producenta? Żeby szajsowy nie był :p

Czy filtr i reduktor ciśnienia to takie cudo? jak w załączniku?
23
Dyskusja ogólna / Odp: Pomysł na kapslownice pneumatyczną (prosty projekt totalnego laika)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez D-molka dnia Kwiecień 14, 2017, 09:24:10 am »
To najprostszy układ, ale po kolei:

1) Ciśnienie i siłę możesz policzyć wg wzoru: siła = powierzchnia tłoka * ciśnienie, albo skorzystać z kalkulatora np. tu: http://www.pneumatig.eu/silowniki-pneumatyczne/c-h-profilowe-iso15552.html . Pamiętaj jednak, że to siła teoretyczna - rzeczywista będzie mniejsza nawet o 20%. Przy siłowniku 32 będziesz miał 200N rzeczywistej siły przy ok. 3 barach. Zastanów się czy 200N (ok 20kg) nacisku Ci wystarczy? Na filmiku użyty siłownik jest zdecydowanie większy (50 lub nawet 63).
Do regulacji ciśnienia będzie Ci potrzebny reduktor. Na twoim miejscu dołożyłbym też przed reduktorem filtr albo od razu zamiast obu małą stację przygotowania powietrza, żeby ta cała misterna konstrukcja trochę posłużyła ;) Wstawiasz je między sprężarkę a zawór.

2) Zawór sterowany przyciskiem 5/2. Do portu 1 podłączasz powietrze, porty 2 i 4 do siłownika, w porty 3 i 5 wkręcasz tłumiki (odpowietrzenie). Gotowe.

3)
24
Dyskusja ogólna / Pomysł na kapslownice pneumatyczną (prosty projekt totalnego laika)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez prokurator dnia Kwiecień 13, 2017, 03:47:23 pm »
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem tu nowy i totalnie zielony. Aczkolwiek nie zrazajmy się tym totalnym stanem niewiedzy. Mam zupełnie inną profesje.

Chciałbym zbudować prosty układ pneumatyczny składający się z silownia pneumatycznego kompresora i jakiegoś sterowania?

Mam upatrzony silownik 32x200 który przy ciśnieniu 8 bar daje nacisk rzędu 640 N.

Inspirując się przykladem: https://youtu.be/PPULQ541fCU

Teraz proszę o sprzedanie wiedzy tajemnej.

1) jak policzyć optymalne ciśnienie potrzebne do zmniejszenia nacisku do np. 200 N. Czuje ze tu będzie coś z prawem pascala. I druga sprawa jak obniżyć cisnienie? Czy są jakieś liniowe lub nieliniowe sposoby regulacji ciśnienia, za źródłem czynnika? 

2) sterowanie: no tutaj to jest już czarna magia. Słyszałem o zaworze 5/2.

3) zakładam ze wlasnie taki zawór jest zastosowany i ten pstryczek to właśnie to.

Gdyby ktoś mógł i chciał mi to narysować?
25
Sprężarki / Odp: Lekki agregat kompresora
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Nenax dnia Marzec 19, 2017, 09:14:24 am »
Podstawowe dane. Ciśnienie jakie jest potrzebne do uruchomienia "szkieletu"  zapotrzebowanie na powietrze L/min, prąd zasilania, wielkość/wymiary pompy. Ma być częscią składową szkieletu czy połączona przewodem pneumatycznym. Koszt = dane
26
Sprzedam / Sprężarka powietrza B 200/52 AEG/Electrolux
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Nenax dnia Marzec 19, 2017, 09:07:05 am »
Sprężarka powietrza B 200/52 znanego producenta narzędzi AEG dostępna w Polsce od 2015 roku.
Sprężarka zabudowana na zbiorniku 200l o wydajności 525 l/min. Zasilanie 400V.
Doskonałe urządzenie do małego warsztatu, lakierni, kużni oraz wszędzie tam gdzie jest potrebne sprężone powietrze do uruchomienia narzędzi pneumatycznych.Sprężarki AEG objęte gwarancją producenta oraz serwisem na terenie całego kraju.
Dla bardziej wymagających i posiadających więcej gotówki sprężarka śrubowa zabudowana na zbiorniku 90l. Bardzo ciche urządzenie przcujące bez przerw.
27
Studenci / Odp: Pompka samochodowa jako kompresor do aerografu?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez erfix dnia Luty 25, 2017, 08:32:03 pm »
Pewnie masz rację ale nie wydam 500E nie umiejąc malować, wiec szukam najtańszego rozwiązania.
29
Studenci / Pompka samochodowa jako kompresor do aerografu?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez erfix dnia Luty 23, 2017, 08:39:42 pm »
Witam;
nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział dla nurtującego mnie pytania.
Rzecz rozchodzi się o to, czy można wykorzystać pompkę samochodową jako kompresor do aerografu. Jeśli można to czy potrzebny będzie też zbiornik na sprężone powietrze?
Widziałem na Allegro mini kompresor (link poniżej) i tak się zastanawiam na jakiej zasadzie on działa.
http://allegro.pl/mini-kompresor-do-aerografu-0-3-waz-3-tryby-pracy-i6703478510.html#thumb/1

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
30
Sprężarki / MAHLE/COMP AIR MSK G18 pare pytań do specjalistów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szym dnia Luty 21, 2017, 09:36:01 pm »
Witam
robię remont takiej sprężarki i mam pare pytań
- czy posiada możę ktos DTRke ? instrukcje ? wydaje mi się że kontroler to sigma ale nie jestem pewien 
- wymienilem wszystkie łożyska ze stopnia śrubowego i naszło mnie pytanie czy ktos wcześniej nie złożył czegoś źle ponieważ jeden z wirników przycierał się lekko od czołowej płaszczyzny względem obudowy tam gdzie jest on skręcany. Sprężyste podkładki napinające śruby do obudowy w jednym przypadku były pomiędzy łózyskami ( igiełkowym a kulkowym które przenosi wzdłużne obciążenia ) a w drugiej śrubie podkładki te były za obydwoma łożyskami . Do tego kulkowe zamontowane były nie logicznie tak jak by znosiły siły które wypychaja śruby z obudowy , nie tak że dociągam nakrętką śrube przez łożysko .
Z góry dziękuje za pomoc .
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10