Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
Grudzień 12, 2017, 05:13:14 pm

Autor Wątek: Pomysł na kapslownice pneumatyczną (prosty projekt totalnego laika)  (Przeczytany 812 razy)

prokurator

• Nowicjusz
  • *
  • Reputacja 0
Pomysł na kapslownice pneumatyczną (prosty projekt totalnego laika)
« dnia: Kwiecień 13, 2017, 03:47:23 pm »
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem tu nowy i totalnie zielony. Aczkolwiek nie zrazajmy się tym totalnym stanem niewiedzy. Mam zupełnie inną profesje.

Chciałbym zbudować prosty układ pneumatyczny składający się z silownia pneumatycznego kompresora i jakiegoś sterowania?

Mam upatrzony silownik 32x200 który przy ciśnieniu 8 bar daje nacisk rzędu 640 N.

Inspirując się przykladem: https://youtu.be/PPULQ541fCU

Teraz proszę o sprzedanie wiedzy tajemnej.

1) jak policzyć optymalne ciśnienie potrzebne do zmniejszenia nacisku do np. 200 N. Czuje ze tu będzie coś z prawem pascala. I druga sprawa jak obniżyć cisnienie? Czy są jakieś liniowe lub nieliniowe sposoby regulacji ciśnienia, za źródłem czynnika? 

2) sterowanie: no tutaj to jest już czarna magia. Słyszałem o zaworze 5/2.

3) zakładam ze wlasnie taki zawór jest zastosowany i ten pstryczek to właśnie to.

Gdyby ktoś mógł i chciał mi to narysować?

D-molka

• Administrator
  • Nowicjusz
  • Reputacja 3
Odp: Pomysł na kapslownice pneumatyczną (prosty projekt totalnego laika)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2017, 09:24:10 am »
To najprostszy układ, ale po kolei:

1) Ciśnienie i siłę możesz policzyć wg wzoru: siła = powierzchnia tłoka * ciśnienie, albo skorzystać z kalkulatora np. tu: http://www.pneumatig.eu/silowniki-pneumatyczne/c-h-profilowe-iso15552.html . Pamiętaj jednak, że to siła teoretyczna - rzeczywista będzie mniejsza nawet o 20%. Przy siłowniku 32 będziesz miał 200N rzeczywistej siły przy ok. 3 barach. Zastanów się czy 200N (ok 20kg) nacisku Ci wystarczy? Na filmiku użyty siłownik jest zdecydowanie większy (50 lub nawet 63).